14 February 2017

"Sometimes, pain is all that lets you know you're alive." - Robert Jordan

bismillahirrahmanirrahim
Hari ini dia memilih untuk menulis lagi. Berharap tulisannya akan menjadi teman di saat memorinya perlahan-lahan pudar. Tidak ada yang lebih menggembirakan dari melihat tulisannya tumbuh mendewasa seperti jiwanya sendiri. 

Menulislah tentang hilang, tentang pergi, tentang bahagia, tentang ketawa dan luka. 

Yang pergi akan diganti, yang hilang tidak bererti dirundung malang. Bahagia itu bermula dari saat kita percaya semua yang telah ditetapkan adalah dalam susunan yang terbaik. Bahagia itu bermula apabila kita belajar redha dan melepaskan. Bahagia itu sederhana sifatnya. 

Cuma cara kita sahaja bagaimana mahu melalui saat-saat kehilangan dan pemergian sesuatu yang bukan tertulis milik kita. Nyata ini semua bukan kepunyaan kita. Tetap semuanya pulang ke tempat asal ia dicipta -- Tuhan. 

Kawan, kau masih menunggu di situ kan? Harap aku belum terlewat bertatih pulang ke realiti. Terima kasih atas tulisan-tulisan yang membawa aku kembali ke sini. 

"And she was terribly aware that she was alive. Not just living and breathing...but alive. " - Mary Balogh

"Sometimes, pain is all that lets you know you're alive." - Robert Jordan

"It is not your fault. It is not her/his fault either. Sometimes things just happen. Different timing, different needs. Sometimes we don't change, but our surroundings do. We can't control everything. It's not just about us." - Wani Ardy

1 comment:

Yna Sofya said...

yay, nusrah is back!