13 August 2014

bertatih atau berlari


bismillahirrahmanirrahim

sebenarnya aku lebih senang menjadi diri sendiri
bermain-main dengan aksara tanpa henti
menulislah, meski perlu bertatih atau berlari.

No matter what anybody tells you, words and ideas can change the world. We don't read and write poetry because it's cute. We read and write poetry because we are members of the human race. And the human race is filled with passion. And medicine, law, business, engineering, these are noble pursuits and necessary to sustain life. But poetry, beauty, romance, love, these are what we stay alive for. 
-- Dead Poets Society, 1989. 


jazakumullah khair insan-insan yang menghidupkan hari semut.

8 comments:

ismisyahida. said...

waiyyaki juga. menceriakan aku di hari suramku. mensenyumkan aku di kala dukaku. gituu.

moga semut semut itu tak letih bergerak ke sana ke sini.

;kerteh.

Umairah. said...

..........................................................................................................................................................

wahai semut semut di atas, hurung entri dia. hurung! kita hurung! kita hurung!

salam dari gombak :p

Anonymous said...

Kak syida,
Gituuuu sekali. Lebih banyak lagi semut kan datang ke blog kekanda kelak. Gituuu

yumay,
Comel sungguh semut peliharaanmu teman. Penting sangat ye ayat kita hurung tu.. :p
#vote4semut

oh itew malas sign in.

Faarihin said...

Teruskan berkarya nusrah. Pasti banyak semut yang akan menerjah. Hehe. Nak juga sentuh pasal semut.

siskahaidan said...

Semoga Allah merahmatimu selalu, Nusrah. Tengok blog ni setiap kali pun mesti tersenyum :)

nusrah said...

kak faiennn :
hihi. entah lah kenapa banyak sangat semut :P akak sihat kan? lamaaaaa nya saya tak jengah blog akak >.<


nad:
salam peluk cium untuk baby Nusrah, moga Allah merahmati uminya sekeluarga juga. :) :)

Anonymous said...

Saya suka menulis,
apa-apa sahaja yang bermain dikepala sya.
Tapi xlah sebagus dn semantap kakak.

nusrah said...

anon;

akak takde apa2 pun. tulisan2 ni sahaja terbina dari dinding2 rapuh.

just keep writing and writing. ya? :)

sebab sebenarnya menulis itu sendiri adalah terapi.